Rozpoczęła się procedura odbiorowa dla drogi ekspresowej S69 pomiędzy Buczkowicami pod Bielskiem-Białą a Żywcem, która docelowo umożliwi uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Jeszcze w lipcu kierowcy powinni przejechać nową trasą.
Prace na finiszu
Zaawansowanie robót dla całego zadania wynosi aktualnie 99%, a wykonawca, Mota-Engil, prowadzi roboty wykończeniowe i porządkowe. Ze względu na złożenie przez firmę roszczenia terminowego, dotychczasowa data zakończenia kontraktu ustalona ja 2 lipca 2015 roku ulegnie przesunięciu.
GDDKiA w Katowicach informuje, że aktualnie trwa analiza złożonych dokumentów. Od uznania przez nadzór inwestorski zasadności złożonego roszczenia, uzależniony jest termin wydłużenia czasu na ukończenie zadania.
Wykonawca odpowiadał za dokończenie robót przygotowawczych, ziemnych, drogowych i mostowych. Ponadto, musiał przebudować sieci gazowe, elektroenergetyczne, teletechniczne i wodno-kanalizacyjne.
Powstały też elementy ochrony środowiska oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu, elementy ulic i dróg. Wykonano odwodnienie korpusu drogowego, przebudowano cieki naturalne i urządzenia melioracyjne.
Kontynuacja robót
Firma Mota-Engil to drugi wykonawca prac na trasie S69 Bielsko-Biała – Żywiec. Poprzednim było konsorcjum Polimex-Mostostal, Doprastav i Mostmar. Pierwotny wykonawca odstąpił od umowy, tłumacząc to niemożnością wykonania prac zleconych przez GDDKiA w wyśrubowanym terminie. Niedługo potem informację o zerwaniu umowy wystosował inwestor.
Przetarg na kontynuację prac na drodze ekspresowej S69
został ogłoszony na początku stycznia 2014 roku, a na wykonawcę robót
wybrano firmę Mota-Engil. Wartość kontraktu wyniosła niemal 261 mln zł.
Mota-Engil odpowiadała za dokończenie budowy 15,56-kilometrowego odcinka drogi S69, która była realizowana w dwóch etapach. Pierwszy zakładał wykonanie odcinka o długości 6,1 km łączącego Mikuszowice i Buczkowice – ten został oddany do ruchu 6 listopada zeszłego roku.
Drugi etap zakładał oddanie do ruchu odcinka z Buczkowic do Żywca. Długość tego fragmentu to prawie 9,5 km i miał on zostać zakończony w ciągu dziewięciu miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Do tego okresu nie wliczono okresów zimowych.